Del på:

7 ydelser, som gør et vækstbureau uundværligt

Ønsker du at styrke brandet og tilføre værdi til virksomheden?

Så kan et vækstbureau vise dig vejen til en webløsning og/eller online markedsføring, som virker. På mange måder minder vi som vækstbureau om et webbureau, hvorfor begge betegnelser bliver brugt gennem indlægget.

Det er uundværligt for langt de fleste virksomheder at have en online identitet, fordi brugerne sætter høje krav til, at virksomhederne skal møde dem netop dér, hvor de er. Webbureauer eller os som vækstbureau kan varetage alle opgaver fra opbygningen af en hjemmeside eller webshop til at markedsføre virksomheden online. Det er derfor muligt at lade os som vækstbureau stå for alt, hvad der omhandler virksomhedens online tilstedeværelse, for at sikre vækst og/eller udvikling i din virksomhed.

Vi giver dig et overblik over 7 uundværlige ydelser et webbureau i København eller andre dele af landet ofte tilbyder:

1. Webdesign

Et webdesign har stor indflydelse på den oplevelse brugerne får, når de besøger din virksomheds hjemmeside, webshop, app osv., fordi det i mange tilfælde er deres første møde med din forretning. Det er altafgørende at designet tager udgangspunkt i din virksomhed, så der er overensstemmelse mellem den offline og online identitet, men også brugernes adfærd. Et webdesign kan være relationsskabende, hvis det er designet korrekt. Det er her, der er stor hjælp at hente hos et webbureau.

Der skal være genkendelighed og overensstemmelse mellem din virksomheds offline og online identitet. Brugerne skal ikke tvivle på, at det er den samme virksomhed, uanset om de møder den fysisk eller online. Webdesignet skal styrke dit brand og tilføre værdi til virksomheden.

Webbureauer eller os som vækstbureau har et indgående kendskab til brugernes adfærd og behov, og den viden kan du få glæde af, hvis du indgår et samarbejde med et bureau. Webdesignet vil derfor tage udgangspunkt i relevant data og ikke en mavefornemmelse, så designet får brugerne til at foretage netop dén handling, du ønsker.

2. Webudvikling

Et webbureau har også specialiseret sig i at udvikle eksempelvis hjemmesider, webshops og apps, uanset om det er simple eller mere komplicerede løsninger. Samtidig kan du få en skræddersyet løsning, som lever op til dine krav, fordi et webbureau har medarbejdere med kompetencer til at udvikle integrationer. Det sikrer, at du ikke behøver nøjes med en standardløsning, hvis du har behov, som ikke kan dækkes med sådan en type løsning.

3. Hosting

De fleste webbureauer tilbyder hosting i forbindelse med deres webløsninger, for at sikre, at kvaliteten er i top. Det er en fordel for dig som kunde at vælge et bureau, der tilbyder hosting, fordi det er mere effektivt, hvis der skulle opstå problemer. Ved at webbureauet selv har kontrol over serveren og databasen, kan de selv løse eventuelle udfordringer, som opstår.

4. Support

Ligesom med hosting tilbyder de fleste webbureauer også support i forbindelse med deres webløsninger. Det mest optimale er at vælge et bureau, som yder support, fordi det er det mest effektive for dig. Du kan hurtigt få hjælp til at løse problemet, når det opstår, fordi webbureauet sidder klar til at hjælpe dig og yde en god service.

5. Online markedsføring

Det er ikke nok at have en lækker, tidssvarende webløsning, som er designet ud fra brugernes behov, hvis ikke den er til at finde online. Webbureauer har mulighed for at gøre din virksomhed synlig på eksempelvis Google, ved at udvikle en strategi, som tager udgangspunkt i din virksomheds behov og mål.

Annoncering

En effektiv måde at skabe opmærksomhed omkring din virksomheds produkter eller services, er, ved at annoncere på eksempelvis Google eller Facebook. Et webbureau kan formulere en strategi, som tager udgangspunkt i, hvad det er du ønsker at opnå med annonceringen. Samtidig bliver annoncerne målrettet til en bestemt målgruppe, så de rammer netop dér, hvor nuværende eller potentielle kunder er købeklar.

Annoncering er effektivt til at skabe engagement fra brugerne, som eksempelvis ved at:

  • fremhæve et produkt med henblik på at øge salget.
  • opfordre til, at kunderne skal tilmelde sig nyhedsbrevet.
  • få brugerne til at indhente et tilbud.
  • skabe mere trafik til hjemmesiden.

Et webbureau sørger for, at dine annoncer skaber resultater, som stemmer overens med de målsætninger, din virksomhed har.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Online markedsføring handler ikke kun om at få vist annoncer på Google eller Facebook, men i høj grad også om at blive synlig i de forskellige søgemaskiner, som eksempelvis Google og Bing. Det er derfor vigtigt at arbejde med SEO, så hjemmesiden eller webshoppen får en høj placering på Googles organiske søgeresultater.

6. Tekstforfatning

Udover at et webbureau kan varetage opgaver, som relaterer sig til din virksomheds online tilstedeværelse, kan det også sikre, at alt dit tekstarbejde er skrevet af uddannede tekstforfattere. En tekstforfatter kan eksempelvis producere:

  • Produkttekster
  • Hjemmesidetekster
  • Annoncetekster
  • SEO-tekster
  • Blogindlæg.

Det er en fordel, hvis ikke du selv har kompetencer og interesse i at skrive fængende tekster, som eksempelvis skal sælge, informere, engagere og overbevise. Samtidig er det også en fordel, når webbureauet kan levere en komplet løsning, hvor alt tekstarbejde er udført, så den med det samme er klar til at blive lanceret.

7. Kommunikation

Hos mange webbureauer er det også muligt at opnå sparring om virksomhedens interne og eksterne kommunikation samt udvikling af en kommunikationsstrategi. Samtidig kan et webbureau også supplere med deres viden og erfaring inden for formulering af en social medie-strategi og udformning af nyhedsbreve.

Det er en effektiv måde at skabe rammerne for virksomhedens kommunikation, så den er genkendelig på alle platforme.


Udgivet af Sasja Andersen