Del på:

Hvad er Google AdWords?

Google AdWords er annonce-system, hvor det er muligt at planlægge og oprette betalte annoncer, som skal vises på Google. Når en bruger foretager en søgning, vil annoncerne være placeret øverst på siden med en lille grøn annoncetekst under, hvor det fremgår, at det er en betalt Google-annonce. Samtidig er annoncerne også placeret højere end Googles organiske søgeresultater, som er opnået gennem SEO.

Alt det, som vedrører og relaterer sig til Google-annoncering samt kampagneplanlægning, styres fra Google AdWords. Det er hele tiden muligt at optimere og tilpasse de forskellige annoncer, så annoncøren kun betaler til dem, som virker.

Det er muligt at vælge mellem forskellige annoncetyper, så annoncen tilpasses efter, hvor den skal vises.

Med Google Adwords kan annoncøren vælge at oprette:

  • Displayannoncer
  • Videoannoncer
  • Søgeannoncer
  • App annoncer.

Hvilke fordele er der ved Google AdWords?

Google AdWords har den fordel, at det er muligt at placere annoncerne direkte i brugernes synsfelt, når der bliver søgt på eksempelvis et produkt eller en service, som relaterer sig til annoncens indhold. Det kan dermed øge omsætningen. Samtidig rammer annoncerne brugerne netop dér, hvor de er motiveret og indstillet på at købe. Det er muligt at placere annoncerne i forbindelse med specifikke søgeord og -termer, så den bliver synlig, når en bruger søger efter det, som virksomheden sælger.

Annoncøren bestemmer selv, hvor højt annonce-budgettet skal være, så virksomheden ikke bliver overrasket af en høj regning. Google AdWords fungerer således, at virksomheden kun betaler for annoncen, når en bruger klikker sig ind på den (PPC). Det er en fordel for virksomheder, fordi de ikke hælder penge ned i et tomt hul på annoncer, der ikke bliver klikket på.

Derudover kan annoncerne i AdWords oprettes i forskellige formater, alt efter typen af indhold. Annoncerne kan også løbende tilpasses og optimeres, så virksomheden ikke spilder annonce-kroner på indhold, der ikke virker.

Brug Google AdWords til at:

  • øge omsætningen
  • nå ud til nye kunder
  • skabe opmærksomhed omkring virksomheden
  • styrke virksomhedens online markedsføring.