Del på:

Hvad er en kontaktformular?

En kontaktformular er en boks på en hjemmeside, hvor det er muligt for brugerne at tage direkte kontakt til virksomheden. Ofte ligger kontaktformularen som en kontaktboks på hjemmesiden, typisk på forsiden, hvor den vil have et design, der fanger brugerens opmærksomhed og dermed ligger op til, at personen tager kontakt. Kontaktboksen skal, hvis den ikke er placeret som en central del af forsiden, desuden ellers være nem at finde for den brugeren, så der ikke skal ledes efter denne, men at det er nemt at oprette kontakt.

En typisk kontaktformular vil indeholde nogle felter, som brugeren kan udfylde. Herunder vil det ofte være mest relevant med den brugerens:

  • Navn
  • E-mail
  • Telefonnummer
  • Besked.

Når en kontaktformular er blevet udfyldt og der bliver trykket send, sendes de udfyldte informationer til ejeren af hjemmesiden, som derefter kan tage sig af den videre kontakt. I forbindelse med en sådanne kontaktformular vil man typisk også kode den, så efter den besøgende har trykket send, vil se en besked om, at kontakten er oprettet, eksempelvis i form af “Tak for din besked”. På den måde ved den besøgende, at informationerne er sendt afsted.

Hvad er fordelene ved en kontaktformular?

Der er flere fordele forbundet med at have en kontaktformular på hjemmesiden. Først og fremmest gør det vejen fra tanke til handling kortere. Det er nemt og hurtigt for brugerne at skrive en kort besked eller et spørgsmål til virksomheden via kontaktformularen, frem for at de skulle skrive en e-mail eller ringe. Det er en effektiv måde at få mulige kunder til at tage kontakt til virksomheden på, fordi en kontaktformular opfordrer til handling. Ofte er det også brugere, hvis plan ikke var at tage kontakt, som ender med at gøre det pga. kontaktformularen.

Derudover er det også muligt at skræddersy en kontaktformular, ud fra hvilke felter det er relevant at have med. Sommetider kan der også være krav til, at der er flere felter end normalt, samt at man eksempelvis kan vedhæfte dokumenter i kontaktformularen, som eksempelvis ved ansøgning til jobopslag. Kontaktformularen kan laves ud fra et hav af muligheder, alt efter hvad der er behov for.

Skræddersyet kontaktformular til vores kunder

Når vi designer og udvikler hjemmesider til vores kunder, er det oftest med en skræddersyet kontaktformular, så de besøgende har mulighed for at henvende sig til virksomheden – nemt og hurtigt. I mange tilfælde er kontaktformularen at finde på hver underside, så de besøgende altid kan komme i kontakt med virksomheden, hvis der skulle opstå nogle spørgsmål eller manglende information. På den måde har de nem tilgang til kontaktformularen, uanset hvor på hjemmesiden de befinder sig.

Vi har til mange af vores kunder udviklet en kontaktformular til deres hjemmeside, som vi har udviklet i WordPress CMS. Enhver kontaktformular er skræddersyet til hver enkel kunde, så den passer til virksomhedens formål.

Bedste kontaktformular wordpress

Eksempelvis har vi for vores kunde, Murermester Casper Larsen, udviklet en kontaktformular, som går igen på alle undersider. For ham er det vigtigt, at de besøgende udviser interesse og tilmelder sig kontaktformularen. På den måde kan han ringe de interesserede op, så de kan få et godt, uforpligtende tilbud. Derfor har man i kontaktformularen mulighed for oplyse sit navn og telefonnummer, hvorefter man vil blive ringet op hurtigst muligt. Denne løsning har blandt andet bidraget til flere konverteringer for Murermester Casper Larsen.

Jeg har brugt Layback i 1 års tid nu og kan klart anbefale dem. De kan deres kram. Jeg har bare dette 1/2 år omsat for 1 million mere end jeg plejer.”

– Casper Larsen, Murermester Casper Larsen

Vi sørger altid for at udvikle kontaktformularer, der skiller sig ud. Det vil sige, at vi lægger høj vægt på, at de besøgende skal have mulighed for at kontakte virksomheden helt uden besvær. Derfor designer og udvikler vi kontaktformularer med en kontrastfarve til resten af designet, så de er nemme at spotte. Vi sørger naturligvis altid for, at de stadig passer ind som en helhed i designet til den pågældende hjemmeside.