Del på:

Her får du grunden til, at virksomheder skal bruge call tracking

Efterhånden er der forskellige analyseværktøjer, der er relevante og helt naturlige for langt de fleste virksomheder at implementere i forbindelse med deres online markedsføring, som eksempelvis Google Analytics og Accuranker. Sådan bør det også være med call tracking, hvis du har en hjemmeside med det primære formål at være salgskanal og generere leads.

Call tracking giver dig muligheden for at indhente uundværlig viden om dine leads, som skaber et overblik over, hvilke af dine kanaler der er mest effektive til at generere opkald. Du kan få data om effektiviteten af indholdet i eksempelvis dine online kampagner, Facebook-annoncer, Google-annoncer og din hjemmeside.

Den indsamlede data kan derfor bruges til at optimere og styrke din online markedsføring, fordi du ved, hvad du skal fokusere på. På den måde undgår du at skulle lytte til din mavefornemmelse, fordi du har data at basere dine valg ud fra. Samtidig får du også et mere præcist billede af din konverteringsrate, fordi alle opkald bliver registreret, uanset om telefonen bliver taget eller ej.

Formålet med din hjemmeside er afgørende for, om call tracking er relevant for din virksomhed at bruge. Har du eksempelvis en webshop, hvor de forskellige opkald relaterer sig mere til kundeservice, end salg, er det nødvendigvis ikke relevant at bruge.

Fungerer det i praksis?

Ja, call tracking fungerer i praksis. Mange virksomheder benytter sig af call tracking i forbindelse med deres online kampagner og på deres hjemmeside. Virksomhederne får et mere troværdigt billede af kanalernes evne til at generere leads. Ofte oplever de, at antallet af leads på eksempelvis hjemmesiden er markant øget, fordi det ikke længere kun er elektroniske henvendelser, der registreres, men også telefoniske.

Konsekvensen af, at du ikke har et konkret og præcist billede af, hvor effektivt dine online kampagner og hjemmeside genererer leads, kan resultere i, at du fortsætter med tiltag, som ikke virker eller omvendt.


Udgivet af Sasja Andersen