Del på:

Hvad er et vækstbureau?

360° digital tilstedeværelse

Et vækstbureau er kort fortalt et bureau, der leverer løsninger, som sikrer, at deres kunders virksomhed vækster. Det kan variere, hvilke fokusområder vækstbureauet har, alt efter hvad deres kernekompetencer er.

Vi er et vækstbureau, der på mange måder minder om et webbureau, fordi vi har fokus digitale løsninger, men vores udgangspunkt er at skabe vækst for vores kunder frem for kun at levere en webløsning.

Hvad er et webbureau?

Et webbureau er et digitalt bureau, som arbejder med forskellige områder inden for den digitale branche. Det er en samling af personer, som har stor interesse og viden om alt det, der rører sig inden for den digitale verden. Én af de mange fordele ved webbureauer, er, at alle dele, som omhandler en virksomheds online identitet, er samlet ét sted. Det er mere effektivt og optimalt, fordi et webbureau kan håndtere alt fra design og udvikling af en hjemmeside eller webshop til online markedsføring. Samtidig slipper virksomheden for at have kontakt til flere forskellige bureauer og bruge tid på at håndtere hvert enkelt aspekt separat. Der findes forskellige webbureauer, som beskæftiger sig med alle aspekter, der vedrører en virksomheds online tilstedeværelse.

Et webbureau i København eller andre dele af landet består blandt andet af specialister med stærke kompetencer inden for:

Det er effektivt og nemt for en virksomhed at samarbejde med et webbureau om alle online aktiviteter, fordi bureauet har den viden og de kompetencer, der skal til, for at skabe succes online, tilføre værdi og opnå resultater.

Digital opbygning og optimering af forretning

En virksomheds eller enhver anden kundes samarbejde med et vækstbureau tager udgangspunkt i de behov og krav, som kunden har. Det kan være alt fra, at hele virksomhedens digitale forretning skal opbygges fra bunden, eller at den skal optimeres, så den udvikler sig i den retning, kunden ønsker.

Når et vækstbureauet skal opbygge en digital forretning fra bunden, vil der blandt andet være fokus på at opsætte mål, som dækker virksomhedens og dens kunders behov samt lever op til de forskellige krav. Hertil hører også, at vækstbureauet udvikler simple eller komplekse integrationer til webløsningen, som sikrer, at den endelige løsning skaber resultater.

Optimeringer kan ske på eksempelvis en webløsning eller en online kampagne i form af annoncering, som skal tilpasses til brugernes adfærd, de overordnede mål eller noget helt tredje. Derudover kan det også være, at siden skal søgemaskineoptimeres (SEO), så den bliver synlig på eksempelvis Google. Annoncering og SEO er begge en del af virksomhedens online markedsføring, som et webbureau også kan tage hånd om.


Udgivet af Sasja Andersen