Del på:

Online Marketing

Brug online marketing til at udvikle din forretning

Online marketing er en uundværlig investering i din virksomhed, når du skal skabe resultater, der bidrager til din forretnings overordnede mål. Det er en effektiv måde at øge væksten eller tilføre værdi til virksomheden på, uanset om du satser på hurtige eller mere langsigtede resultater.

Der er mange muligheder, men det kræver en målrettet og konkret strategi, som skaber overblik over de forskellige tiltag og kampagner, der skal køres gennem året.

Samtidig er det altafgørende, at din virksomhed har en ny hjemmeside eller webshop, der er optimeret til online marketing. Der er forskellige krav til, hvordan en side skal opbygges, hvis den skal have den ønskede effekt, som eksempelvis at konvertere et lead til en kunde.  

Udnyt online markedsførings mange muligheder

Hvad er den rette løsning for min virksomhed i forbindelse med online markedsføring? Det spørgsmål er svært at svare på, hvis ikke du er specialist på området. Det er en jungle at finde hoved og hale i hele det digitale univers, hvis ikke du ved, hvad der er vigtigt at fokusere på. Alligevel er det altafgørende at finde vejen frem, fordi du rammer en langt større kundekreds online, end du gør offline, fordi du ikke er begrænset af fysisk placering. Det skaber det bedste udgangspunkt for din virksomhed i forbindelse med forretningsudvikling og forretningsoptimering. Samtidig gør online markedsføring det muligt at målrette kampagnerne til nøjagtig de personer, der er relevante for din virksomhed.

For at du får mest muligt ud af dine markedsføringskroner, skal der udarbejdes en konkret og målrettet plan for, hvordan de forskellige mål nås. Det kan blandt andet ske gennem:

Formålet og det overordnede mål er afgørende for, hvilken type markedsføring der er relevant, fordi det er muligt at skabe hurtige eller mere langsigtede resultater. Uanset hvad din virksomhed skal fokusere på, vil det være fælles for dem alle, at det er nemt at måle resultaterne, så du kun bruger penge på de tiltag, der virker.  

En Google AdWords-annonce kan eksempelvis planlægges og målrettes på baggrund af specifikke søgeord og termer. Sælger du hjemmesider, kan dine annoncer være synlige, når en bruger søger på ord, som ny hjemmeside, design af hjemmeside, hjemmesidedesign osv. Det sikrer, at du som virksomhed kun bruger penge på annoncer, der vises for personer, som har interesse i dit produkt eller ydelse. Det er en af de typer af online markedsføring, hvor din virksomhed får mest muligt ud af dine markedsføringskroner, fordi de bliver brugt netop dér, hvor du kan se, der bliver skabt resultater.

Skab hurtige resultater med online marketing

Online markedsføring er en effektiv måde at skabe hurtige resultater på, fordi du gennem annoncering på Google eller Facebook, har muligheden for at ramme dine leads dér, hvor de er købeklar. Det er en optimal og resultatskabende måde at tilbyde dine produkter eller ydelser på til personer, som søger efter varer, der relaterer sig til din forretning. Det sikrer, at din virksomhed når ud til mange brugere, fordi den geografiske placering ikke er en begrænsning. Dine produkter eller ydelser kan blive solgt i hele landet, hvis det er relevant for din virksomhed, hvilket det vil være, hvis du har en webshop, fordi du ikke er afhængig af at skulle have et personligt møde med kunden.  

Online kampagner planlægges på baggrund af, hvad der er relevant for din virksomhed, hvorfor det er oplagt at samarbejde med et marketingbureau, som har specialiseret sig i at skabe online resultater for deres kunder. De fokuserer på dine kunders adfærd, herunder udfordringer og værdier, med henblik på at målrette kampagnerne, så din virksomhed opnår konkrete resultater inden for kort tid. Samtidig kræver denne form for online marketing ikke, at du har opbygget en tæt relation til dine kunder. Ofte søger brugerne efter at finde en hurtig og effektiv løsning, men uden at have store præferencer for, hvilken virksomhed de handler med, så længe deres problem bliver løst. Uanset om online kampagnerne er på Google, Facebook, Instagram osv., vil det fremgå, at de er en betalt eller sponsoreret annonce.

Google AdWords er eksempelvis en yderst effektiv måde at benytte online markedsføring på, fordi annoncerne bliver vist i forbindelse med søgninger, som relaterer sig til dine søgeord. Du bruger dermed ikke penge på at få dine online kampagner eksponeret for personer, der ikke finder dem relevant og derfor ignorerer dem. Det er spild af brugernes tid og ikke mindst spild af dine markedsføringskroner. Det er også en fordel, at det er op til dig, hvor længe diverse online kampagner skal køre, fordi du hele tiden har kontrollen over din online markedsføring.

Samtidig betaler du kun i det øjeblik en bruger klikker på annoncen, så du undgår at spilde penge på brugere, som ikke er relevante.

Brug online markedsføring til at skabe loyale kunder

Online marketing har mange formål, så er din virksomheds formål ikke at skabe hurtige resultater, men derimod at opbygge en tæt relation til kunderne over længere tid, er det også muligt gennem eksempelvis søgemaskineoptimering (SEO). Helt konkret betyder SEO, at din hjemmeside eller webshop er placeret højt på Googles søgeresultater. Det sikrer, at dine brugere hurtigt og nemt finder din virksomheds produkter eller ydelser, når de bruger søgeord. der relaterer sig til det, du tilbyder.

Det er en længere proces at skabe en loyal kunde, men gennem online marketing kan det bygges sikkert op. Ikke alene er der store mængder af data, som kan analyseres og bruges til at målrette tiltagene yderligere, men det skaber meget synlighed omkring din virksomhed. Der er mange online muligheder, som sikrer, at du når en bredere kundekreds, fordi du ikke er begrænset af eksempelvis geografisk placering. Det gør det muligt for brugerne at være i kontakt med din forretning, uanset hvor de befinder sig.

SEO er en investering på den lange bane, fordi det tager længere tid at opbygge en stærk position set i forhold til eksempelvis annoncering. Det kræver en målrettet strategi, som blandt andet er nøje planlagt i forhold til, hvilke søgeord og søgetermer din virksomhed skal rangere højt på. På baggrund af en søgeordsanalyse er det muligt at bestemme, hvilke ord der er de mest relevante og optimale, for at du kan opnå brugbare resultater med SEO.

Fordelen er, at det er en oplagt måde at etablere en tæt relation til dine brugere på, fordi du gennem en længere periode kan opbygge tillid til dem, som engagerer sig i indholdet. Samtidig er det en måde, hvorpå du kan vise dine kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter, at du er ekspert inden for dit område. Det kan være en stærk konkurrencefordel, fordi vi har tendens til at gøre forretning med dem, som vi kan lide og stoler på. Det er derfor altafgørende, at du gør noget ekstra for dine interessenter, som på den lange bane kan bidrage til, at du får loyale og trofaste kunder.

Brug data til at optimere din online marketing

Din virksomhed opnår ikke kun målbare resultater, men også en værdifuld indsigt i brugernes adfærd gennem online markedsføring. Den viden som dataen giver, gør det muligt at få overblik over, hvad det er, der virker, og hvad der ikke gør. Analyseværktøjer, som eksempelvis Google Analytics, er uundværlige, fordi de gør det muligt at blive klogere på, hvilke type brugere vi har med at gøre.

Gennem din virksomheds hjemmeside, webshop, sociale medier osv. er det muligt at indsamle data. Du kan blandt andet få viden om:

  • Antallet af besøgende på siden.
  • Afvisningsprocenten.
  • Mest effektive trafikkanal.
  • Populære sider.
  • Brugerfastholdelse.

Målrettede markedsføringstiltag

Der er stor konkurrence om kunderne i de forskellige brancher, hvorfor det er altafgørende, at din virksomhed skiller sig positivt ud fra konkurrenter, så de vælger at købe dine produkter eller ydelser. Kunder har mange forskellige valgmuligheder, når de skal købe et produkt, fordi der er mange virksomheder, som tilbyder det samme. For at blive kundernes foretrukne, er det nødvendigt at have et indblik i deres adfærd og behov. Dataen, som løbende indsamles, er guld værd, fordi den giver indsigt i:

  • Hvordan brugerne finder din hjemmeside.
  • Hvor længe de er på siden.
  • Hvilke sider de besøger.

Dataen giver dig et værdifuldt indblik i, hvilke af dine kanaler der er mest effektive til at generere trafik til hjemmesiden. Samtidig giver det et konkret indblik i, hvordan brugerne finder din hjemmeside, hvilket gør det muligt at målrette indsatsen på de kanaler, der er relevante. Det sikrer, at dine online kampagner bliver helt konkrete og rammer målgruppen netop dér, hvor det er mest effektivt.

Det er den mest optimale måde at optimere og styrke din virksomheds online indsats på, fordi det bliver baseret på konkrete data, der viser, hvad der virker, og hvad der ikke gør.

Dataindsamling er uundværligt, fordi de høje krav fra brugerne kun kan imødekommes, hvis din virksomhed ved, hvad det er, der er vigtigt for dem. Her tages der igen udgangspunkt i brugeradfærd, fordi det kun er muligt at planlægge en målrettet kampagne, hvis du ved, hvad den skal målrettes til. En definering af en persona er en effektiv måde at skabe et mere virkeligt og håndgribeligt billede af, hvem det er, der er din virksomheds ideelle kunde.  

Opbyg en platform til online markedsføring

For at skabe rentable resultater gennem online markedsføring, er det nødvendigt med en platform, der er optimeret til det. Det har ingen effekt, at køre online kampagner, som eksempelvis annoncering, hvis kunderne ender på en hjemmeside, der ikke er designet til at konvertere og opfordre til handlinger. Call To Action-knapper er uundværlige på enhver hjemmeside, fordi de er placeret netop dér, hvor det giver bedst mening for brugerne.

Der er forskellige faktorer, som spiller ind, når en hjemmeside skal bruges til online markedsføring, fordi det langt fra kun handler om, at designet skal være flot. Fokus skal derimod også rettes mod, at det skal være en løsning, der virker, så din forretning opnår resultater gennem markedsføringen. Det er essentielt, at det er en rentabel investering, fordi den skal bidrage til din forretningsudvikling.

Selve webløsningen tager udgangspunkt i din virksomheds behov og mål, samt brugernes behov, forventninger og adfærd. Den skal målrettes til dine primære brugere, fordi det sikrer, at den skaber resultater. Samtidig skal den designes på baggrund af markedsføringskampagnerne, så der er overensstemmelse mellem brugernes søgninger og dine landingpages. Platformens indhold skal optimeres på baggrund af de søgeordsanalyser, der er lavet, så der er en rød tråd gennem alle online tiltag og platforme. Det skaber genkendelighed og en mere effektiv markedsføring.

Vi leverer den løsning, du har brug for

Hos Layback sætter vi ikke begrænsninger for os selv, fordi vi leverer den løsning, du har brug for. Vi arbejder ud fra en løsningsorienteret tilgang, hvor kreativitet og innovativ tænkning er nøgleelementer, fordi vi arbejder inden for et område, som konstant er i udvikling, hvorfor det er altafgørende, at vi hele tiden er opdateret på nye tendenser og ændringer. Vores digitale know-how og vores erfaring med at udvikle løsninger på tværs af brancher, bidrager til, at vi kan levere online marketing, der skaber resultater. Vi ved, hvad der er vigtigt at tage højde for, når online markedsføring skal supplere din forretnings andre online aktiviteter og platforme.

Som vores kunde er du i fokus, fordi det er din virksomhed, der skal opnå rentable resultater gennem online marketing. Samtidig fokuserer vi på dine kunders behov, så vi ved, hvad det er, der virker, når vi udarbejder en online markedsføringskampagne i eksempelvis Google AdWords eller på Facebook.

Vi arbejder vi til daglig med at levere digitale løsninger til vores kunder, så de oplever vækst gennem online marketing. Vores løsninger er rentable, fordi de skal bidrage til værdiskabelse gennem forretningsudvikling og forretningsoptimering. For at vi kan levere den bedste online løsning, starter vi offline, fordi det er altafgørende, at vi har sat os ind i din virksomheds behov, udfordringer og problemstillinger. Vores viden inden for den digitale verden sikrer, at vi kan planlægge og eksekvere effektive og resultatskabende online markedsføringskampagner.