Del på:

Sådan opnår du bedre konvertering på din hjemmeside

Det kan nogengange være svært at gøre sig klog på, hvad en god konvertering er, samt hvad en god hjemmeside skal indeholde, så man kan opnå en bedre konvertering og dermed højere omsætning.

Nedenfor har vi samlet 6 gode råd til, hvordan du kan forbedre din hjemmeside, så den konverterer bedre og bliver bedre end konkurrenternes.

Hastighed

Vi alle kender det, når vi klikker os ind på en hjemmeside og den er en evighed om at indlæse. Hvad gør vi, når dette sker? Vi forlader hjemmesiden, og finder en anden, som indlæses hurtigere – muligvis hos konkurrenterne.

Derfor er indlæsningstiden afgørende for konverteringen på din hjemmeside. Jo langsommere din hjemmeside er, jo flere brugere forlader hjemmesiden igen – og vender måske aldrig tilbage grundet dårlig oplevelse.

For at undgå at ovenstående sker, er det optimalt at have en hjemmeside, som loader på under 1 sekund, da brugerne så ikke behøver at vente på, at indholdet bliver indlæst. På den måde sikrer du, at dine brugere får en god brugeroplevelse.

Live chat

Det kan være en god idé at implementere en live chat på hjemmesiden. På den måde kan kunderne henvende sig, hvis de har nogle spørgsmål. Mange kunder bryder sig ikke om at ringe og derfor vil de oftest opleve en service, der er i top, hvis de har mulighed for at chatte med virksomheden.

Det kræver dog selvfølgelig, at der er en medarbejder, som altid sidder klar til at besvare spørgsmålene hurtigst muligt – ellers mister ordet ‘chat’ hurtigt sin betydning. Kunden vil gerne have hurtig betjening og forventer derfor at få svar hurtigst muligt.

Responsivt design

Vi lever i en verden, som konstant udvikler sig på det teknologiske plan. Flere og flere brugere er begyndt at bruge deres mobiler, når de besøger adskillige hjemmesider. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside har et responsivt design, som betyder, at den bliver tilpasset, uanset om man besøger hjemmesiden fra en computer, mobil eller tablet.

Vi lever i en verden, som konstant udvikler sig på det teknologiske plan. Flere og flere brugere er begyndt at bruge deres mobiler, når de besøger adskillige hjemmesider. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside har et responsivt design, som betyder, at den bliver tilpasset, uanset om man besøger hjemmesiden fra en computer, mobil eller tablet.

Troværdighed

Dit indhold skal være troværdigt, så brugerne kan stole på det, du skriver og ikke være det mindste i tvivl, at det du skriver er sandt. Det er altid en god idé at oplyse firmanavn, adresse, CVR-nr. telefonnummer, e-mail m.m. Derudover kan det også være en idé at sætte billeder på af medarbejderne og beskrive deres stilling. Dette skaber ro og tryghed for brugeren.

Tydelige Call-to-action

Det er meget vigtigt, at din købsknap er klar og tydelig, så brugeren ikke er det mindste i tvivl, hvor de skal klikke. Sørg for at knappen skiller sig ud fra de andre knapper, så der ikke bliver skabt forvirring. Hvis kunden ikke kan finde knappen, kan det resultere med en annulleret ordre.

Kundeanmeldelser

Et godt tip er, at du viser læserne, hvad dine nuværende kunder synes om din hjemmeside/produkt. Derfor anbefales det, at du sætter kundeudtalelser ind på hjemmesiden. På den måde giver det kunderne mulighed for at dele erfaringer og oplevelser med hinanden, hvilket skaber ro og tryghed.

Billeder og videoer

Produktbilleder og videoer skal være i god kvalitet, så kunden kan få en fornemmelse af produktet. Hvis billederne er i dårlig kvalitet, virker det utroværdig og kan få konsekvenser i form af en annulleret ordre. Sørg for, at billederne er i god kvalitet samt størrelse – og det samme gør sig gældende ved brug af videoer.


Udgivet af Layback ApS