Del på:

Sådan opnår du en hjemmeside med en høj konverteringsrate

Din hjemmeside er uundværlig for din forretning, eller den bør ihvertfald være det, men det kræver, at den er designet til at konvertere. Det har ingen effekt at have en online platform, hvis ikke den er målrettet til dine brugere, så de foretager relevante handlinger, som eksempelvis at anmode om et tilbud, sælge flere produkter eller få flere medlemmer af kundeklubben.

Skab konverteringer gennem UX

Konverteringer bliver ikke skabt af sig selv, det kræver et målrettet arbejde med alt fra design og indhold til brugervenlighed på din virksomheds hjemmeside eller webshop. Derfor er det nødvendigt, at hele siden bliver bygget på baggrund af data om brugerne og ikke bare en mavefornemmelse. Designet kan være nok så flot og lækkert, men er det lavet ud fra designerens frie fantasi, er der stor sandsynlighed for, at det ikke har den ønskede effekt. Der skal tages højde for brugernes adfærd og forventninger til siden, hvis de skal blive der og foretage den handling, som du gerne vil have dem til.

For at din side lever op til dine krav og skaber resultater, er det vigtigt, at du samarbejder med et webbureau, der tager udgangspunkt i din virksomhed. Det er altafgørende, at bureauet har fokus på User Experience (UX), fordi når en webløsning bliver designet på baggrund af relevant data, bidrager det til, at den skaber konverteringer.

UX tager blandt andet udgangspunkt i:

  • Brugernes forventninger til, hvad de kan finde af informationer eller andet indhold på siden.
  • Brugernes adfærd på siden. Hvordan de agerer, så det mest relevante indhold bliver vist i toppen af siden.
  • Brugernes udfordringer, så designet og indholdet hurtigt overbeviser modtageren om, at siden kan afhjælpe problemet.

Ved at fokusere på de ovenstående punkter, er det muligt at designe en side, der har adskillige call to action-knapper, som er i overensstemmelse med det, som siden skal kunne. Samtidig er det en fordel, at din hjemmeside er optimeret til online markedsføring, fordi det er en effektiv måde at gøre din virksomhed synlig på blandt målgruppen.

I langt de fleste tilfælde vil det ske helt automatisk, når der er fokus på at skabe konverteringer.

Kontakt os, hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan udvikle din forretning gennem UX design, så den er skræddersyet til dit og dine brugeres behov.


Udgivet af Sasja Andersen