Del på:

Webdesign

Skab vækst gennem webdesign

Et webdesign skal ikke kun være lækkert at se på – det skal skabe resultater. Det har ingen effekt, hvis det ikke kan konvertere og bidrage til, at din virksomhed når de forretningsmål, der er formuleret. Samtidig skal det skabe relationer til de personer, der besøger siden, fordi det i sidste ende er netop dét, der gør, at de vælger dine produkter eller ydelser frem for dine konkurrenters. Brug din virksomheds online profil til at differentiere dig fra dine konkurrenter, så du opnår en stærk position inden for din branche.

Der er forskellige krav og holdninger til, hvad et godt webdesign er, men fælles for alle designs bør være, at de tager udgangspunkt i din virksomheds og dine kunders behov. Det sikrer en målrettet hjemmeside eller webshop, som virker og som forener et flot

design og høj funktionalitet. Samtidig er der forskellige faktorer, der spiller en stor rolle i forbindelse med værdiskabelse gennem et hjemmeside design. Her skal der være fokus på blandt andet brugervenlighed, så det er nemt for de besøgende at navigere rundt på siden og få svar på de spørgsmål, de har.

Fra forretningsidé til digitalt produkt

Vi leverer det, du har brug for i en digital løsning, uanset om målet er forretningsoptimering, forretningsudvikling, vækst, værdiskabelse eller noget femte. Din forretningsidé er selvfølgelig udgangspunktet for hele løsningen, men du vil i mange tilfælde opleve, at den løbende bliver udviklet. Det sker på baggrund af, at den skal omsættes til et digitalt produkt, så det er nødvendigt for det webbureau, som skal designe og udvikle løsningen, at rådgive dig, så du ender med det bedste og mest optimale webdesign. Du vil hele tiden blive rådgivet og vejledt til, hvordan vi sikrer, at du får en målrettet webløsning, der virker, set gennem brillerne på en webdesigner.

Din nye hjemmeside eller webshops webdesign er en vigtig del af di3n online forretnings hjerte, fordi det ofte er på baggrund af det, brugerne danner sig et indtryk af din virksomhed. Noget af det mest naturlige er at søge efter informationer online, inden vi beslutter os for, hvilken virksomhed vi ønsker at bruge vores penge hos. Når en bruger besøger din virksomhed, uden at kende så meget til den, har personen ikke meget andet end designet, opbygningen og indholdet at danne sig et indtryk ud fra. Det er derfor altafgørende, at din forretningsidé bliver omsat til et design, der giver mening for både din virksomhed og dine kunder.

Det er kun din fantasi, som sætter grænser for, hvad der kan laves, fordi vi ikke sætter begrænsninger. Målet er at levere den løsning, du har brug for, med henblik på at udvikle og skabe vækst i din forretning. Komplekse løsninger bliver omsat til at være simple, så dit digitale produkt bliver funktionelt og brugervenligt.  

Design af hjemmesider og webshops

Et webdesign er ikke bare et webdesign, fordi det kan designes på mange forskellige måder, alt efter hvilket formål det skal opfylde. En webdesigner skal derfor sætte sig nøje ind din virksomhed, de vigtigste interessenter, og hvad målet med designet er. Her er det en fordel at samarbejde med et webbureau, som arbejder med User Experience (UX), fordi det sikrer en mere konkret og målrettet webløsning. Her er fokus på de personers behov, som skal bruge siden, fordi det i sidste ende er dem, som skal foretage den handling, du gerne vil have dem til. Hvorfor så ikke lave et webdesign, der ubevidst, men effektivt blandt andet opfordrer de besøgende til:

  • at henvende sig via kontaktformularen.
  • at tilmelde sig nyhedsbrevet.
  • at melde sig ind i kundeklubben.
  • at indhente et tilbud.
  • at bestille tid til møde, rådgivning osv.

Der er mange muligheder for at skabe konverteringer gennem et webdesign, men det kommer helt an på din forretning og dens mål. Samtidig vil der være forskel på, hvordan et hjemmeside design og et webshop design opbygges, fordi målet sjældent er det samme, udover at det skal skabe en konvertering.

Hjemmeside design

En hjemmeside er uden tvivl et af de vigtigste redskaber og en vigtig kommunikationskanal i forbindelse med online markedsføring. Det her fra, at du som virksomhed har mulighed for at informere, fremvise virksomhedsprofilen og sælge diverse produkter eller ydelser. Et hjemmeside design kan laves på mange måder, men i bund og grund handler det om at ramme målgruppen og bruge hjemmesiden til at adskille sig positivt fra konkurrenterne. Den unikke situation og virksomhed er afgørende for, hvad der er vigtigt at have fokus på, men der er alligevel visse krav, som webdesignet skal leve op til, for at holde brugerne på siden og skabe engagement.

Vi har som webbureau samarbejdet med mange forskellige virksomheder på tværs af brancher, der manglede en konverterende hjemmeside. Vores hjemmesidedesigner ved, hvad der er vigtigt at implementere, for at den kan tilføje værdi til både forretningen og kunderne. Der kan være mange bud på, hvad der gør en hjemmeside god, men vi mener blandt andet, at det er altafgørende, at:

  • Hovedbudskabet trænger tydeligt igennem.
  • Formålet med hjemmesiden skinner klart igennem.
  • Hjemmeside designet er simpelt.
  • Typografien er overskuelig og letlæselig.
  • Webdesignet opfordrer til handling (Call To Actions).  
  • Brugervenligheden er i top.
  • Hjemmesiden kan besøges fra alle enheder.

Det er basale, men uundværlige elementer i et hjemmeside design, som samtidig berører områder inden for Best Practice.

Hovedbudskabet skal trænge igennem  

Du har ikke mere, end et par sekunder til at fange de besøgende, som kommer ind på din hjemmeside. Det er derfor vigtigt, at du bruger sekunderne rigtigt, når du skal gøre dem interesseret i din side og dermed din virksomhed. Dit vigtigste budskab skal være det første, de besøgende ser, når de klikker ind på siden, hvorfor det skal placeres øverst på forsiden eller den landingpage, de ender på. Det hænger sammen med, at et budskab altid skal være Above the fold – altså på den øverste del af siden – fordi det har større effekt, at personen ikke skal scrolle ned, for at finde det. Du kan risikere, at brugerne forlader siden igen, hvis de skal lede for længe efter budskabet. Det skal være tydeligt og let tilgængeligt. Samtidig skal det være interessant og relevant, så de får lyst til at læse mere og undersøge, hvad det er, din virksomhed kan tilbyde dem. Sørg for at alle budskaber bliver prioriteret, fordi det kan skabe større forvirring, end effekt, hvis det ikke er tydeligt, hvad det er, du ønsker at gøre brugerne opmærksomme på. Det kan også hurtigt få siden til at fremstå uoverskuelig og rodet, hvilket kan have negative konsekvenser, fordi brugerne lukker siden og med stor sandsynlighed finder en konkurrents.

Et godt budskab trænger tydeligt igennem, og det er med til at skabe nysgerrighed hos læserne, så de bliver på siden og udforsker resten af indholdet.

Derefter skal indholdet bygges op efter, hvordan brugerne prioriterer at læse indholdet på siden. Selvom brugerne skal eksponeres for det vigtigste budskab først, er der alligevel skt flere forandringer i bevægelsesmønstrene på en hjemmeside. Der er tendens til, at brugerne er mere villige til at scrolle ned gennem siden, for at finde det indhold, der interesserer dem mest. Det betyder også, at der vil være flere CTA-knapper på en side, så det er nemt og overskueligt at sortere i alt indholdet på siden, med henblik på at få brugeren hurtigt ned til netop dét, som fanger opmærksomheden. Hjemmeside designet skal variere og elementerne skal skabe en form for liv på siden, hvis det skal have en positiv effekt på de besøgende.

Formålet med hjemmesiden skal være tydeligt

Der skal ikke være tvivl om, hvad det er, din virksomhed vil med hjemmesiden, når en bruger besøger siden. Samtidig skal der ikke være tvivl om, hvem du som afsender er, og hvad det er, du står for, fordi gennemsigtighed er vigtigt på et marked, hvor der er stor konkurrence. Det skaber troværdighed at vise, hvilken type forretning du driver, samt hvad der gør dig til noget unikt i forhold til dine konkurrenter. Den visuelle identitet eller webdesignet har stor påvirkning på den måde, din virksomhed bliver opfattet på, hvorfor det skal prioriteres, hvad der er relevant at implementere.

Her er det altafgørende, at du har et indgående kendskab til brugernes adfærd, herunder deres behov, udfordringer og forventninger. Der er forskel på, hvad brugere forventer af en professionel hjemmeside, alt efter hvilken branche og type af virksomhed du har. Måden du skaber en konkret profil af din ideelle kunde på, er, ved at definere en persona. Det giver det bedste og mest optimale udgangspunkt for, hvilket indhold der skal prioriteres, samt hvordan du får den besøgende til at gøre netop det, du ønsker.

Som webbureau har vores UX designer stor erfaring med at lave et hjemmeside design, der tager udgangspunkt i vores kunders kunder. Det sikrer, at vi leverer et webdesign, der virker og lever op til dine forventninger. Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan vi kan optimere og udvikle din forretning.

Enkelt og indbydende hjemmeside design

Det er ikke kun prioriteringen af indholdet, som har betydning for, hvor effektivt et webdesign er til at konvertere. Billeder, farver og selve designet spiller en stor rolle, og det skal tilpasses nøje til målgruppen. Det enkle og simple hjemmeside design er ofte det, som virker bedst, fordi det skaber ro på siden, som langt de fleste finder tiltalende. Ved at skabe luft på hjemmesiden, er der større mulighed for at få et budskab til at fremstå tydeligere og mere dominerende. Samtidig er det langt nemmere at disponere og prioritere indholdet på siden, hvor de primære budskaber kommer først og derefter de sekundære. Det har stor effekt, at hele siden ikke er fyldt med tekst, grafik, billeder og andet indhold, der kan virke forstyrrende.   

For at skabe en rød tråd gennem hele designet, er det vigtigt at tage udgangspunkt i brugeren. Skab et overblik over, hvad det er, de ønsker at få svar på, når de besøger din hjemmeside. Vi ved, at en hjemmesidedesigner altid skal fokusere på modtagerne og designe på baggrund af dem, frem for egne præferencer og personlige smag. Den røde tråd er vigtig, fordi de besøgende aldrig skal være i tvivl om, hvilken hjemmeside de er på, hvorfor forside, undersider og landingpages skal designes i samme stil.

Billeder og videoer er indhold, som hurtigt får opmærksomhed, hvorfor kvaliteten skal prioriteres. Din virksomhed kan blandt andet adskille sig positivt fra konkurrenterne, ved at tilføje video- og billedmateriale af høj kvalitet.  

Overskuelig og letlæselig typografi

På en hjemmeside er det ikke kun grafik, som skal prioriteres, fordi tekst og generelt andet indhold også har stor betydning for, hvordan en bruger opfatter virksomheden. En professionel og konverterende hjemmeside skal være letlæselig, uanset om den bliver besøgt fra en computer, tablet eller smartphone. Samtidig er valget af skrifttypen (font) altafgørende, fordi det skal stemme overens med resten af designet ellers forringer det kvaliteten af siden.

Hjemmesider, som eksempelvis henvender sig til håndværkere skal have en anden skrifttype, end dem som henvender sig til kreative sjæle. Det handler om at kende modtagerne og tilpasse alt indhold og design på baggrund af, hvad der virker på dem. Samtidig er det vigtigt, at typografien ikke tager alt fokus, fordi det ikke er det, som skal være i centrum. Det må ikke fjerne fokus fra selve budskabet, hvorfor det ikke er ligegyldigt, hvilken skrifttype der bliver valgt i de forskellige design af hjemmesider. Det skal supplere resten af designet og bidrage til, at budskaberne skinner tydeligere igennem på hele siden.      

Tydelig Call To Action

Call To Action-knapper er uundværlige på en hjemmeside, uanset om siden er en kommunikationsplatform, salgskanal eller noget tredje. Det handler om at vide, hvad der skal til, for at brugerne foretager en handling. Når en besøgende er på din hjemmeside, skal du hele tiden opfordre dem til at gøre det, du gerne vil have dem til. Det kan eksempelvis være, at tilmelde sig nyhedsbrevet, indhente et tilbud, foretage en booking osv. En Call To Action kan være mange forskellige ting, det er langt fra kun, at få en bruger til at klikke sig videre ind på en anden side. Du vil ofte opleve Call To Action-knapper, som giver muligheden for:

  • at kontakte virksomheden.
  • at dele indhold på sociale medier.
  • at udfylde en formular.
  • at blive ringet op af virksomheden.

Samtidig er det vigtigt, at der ikke er for mange valgmuligheder på hjemmesiden, fordi det kan skabe mere forvirring, end handling. Call To Actions er altafgørende, når din hjemmeside skal konvertere, hvorfor de skal placeres det mest optimale sted på siden, hvis de skal have den ønskede effekt. En Call To Action-knap skal ikke være svær at finde, fordi den netop skal opfordre de besøgende til at foretage en bestemt handling. De er altafgørende i et webdesign, som skal konvertere go skabe engagement på siden.

Høj brugervenlighed

En hjemmeside skal være brugervenlig, for at den kan skabe værdi for de besøgende på side. Det skal være nemt at navigere fra side til side og finde de relevante informationer. Som udgangspunkt skal det ikke kræve mere end tre klik, før brugeren har fundet det indhold, der søges efter. Det kræver, at hele menustrukturen bliver logisk opbygget, med henblik på at gøre det så nemt og simpelt som muligt.

Når brugeren bevæger sig rundt på siden, skal det være hensigtsmæssig og naturligt, så det sker i en flydende bevægelse. Der skal ikke være elementer på siden, som virker forstyrrende, da det kan få en bruger til at forlade siden i stedet for at foretage den ønskede handling.

Brugervenlighed på en hjemmeside er mange forskellige ting, som skal tilpasses til hinanden og spille sammen, for at det giver den ønskede effekt. Det er tydelige knapper, nem navigation, overskuelighed, letlæselig tekst osv. Det er måske ikke noget, som brugeren bevidst lægger mærke til, men hvis personen besøger en konkurrents hjemmeside, hvor det ikke fungerer, kan det betyde, at de vælger dig, fordi det fungerer bedre.

Responsivt design

Et responsivt design sikrer, at dine burgere kan besøge hjemmesiden på alle enheder, som computer, tablet og smartphone, uden at det har betydning for brugeroplevelsen. Hele siden tilpasser sig automatisk til den skærmstørrelse, som siden bliver vist på. Alt indhold, som billeder, videoer, menuer osv. skaleres, så det giver mening på den enhed, det ses på.

De fleste tænker ikke over, at en side har responsivt design, men de bliver meget hurtigt bevidst om det, hvis den ikke har. Det er irriterende at besøge en hjemmeside fra mobilen, hvis den ikke er optimeret til det, fordi hele opbygningen er mere kaotisk. Elementerne er blandet på siden, fordi designet ikke er udviklet til at tilpasse sig en mindre skærm. Ofte er konsekvensen, at brugerne forlader siden med det samme og finder et alternativ, der er mere overskueligt. Et responsivt design sikrer, at funktionaliteten og brugervenligheden er i top på siden, så de besøgende ikke forlader den og vælger en konkurrent i stedet.  

Alle vores webdesigns er udviklet med responsivt design, fordi vi ser det som en altafgørende funktion, der ikke kan undværes. Efterhånden har smartphones og tablets erstattet computeren i forbindelse med at søge information om en virksomhed, et produkt eller en ydelse. Derfor skal din virksomheds hjemmeside være optimeret til det, så den konverterer på alle enheder.

Webshop design

En webshop er en effektiv salgskanal, som uden problemer kan øge din omsætning, skabe vækst og udvikle din forretning, hvis den vel at mærke er designet til at konvertere. Her handler det i høj grad om at inddrage brugerne i designfasen, så webdesignet bliver målrettet og tilpasset til målgruppen. Ved at fokusere på UX i webdesigns, er det muligt at kommunikere og skabe handlinger gennem designet. Ofte har brugerne forskellige spørgsmål, som de ønsker at finde svar på, når de besøger en webshop. Det er spørgsmål, som:

  • Hvem er virksomheden bag webshoppen?
  • Hvad sælger de?
  • Hvordan kan de gøre for mig?

Som virksomheden bag webshoppen er det altafgørende, at de besøgende hurtigt finder svar på de spørgsmål, fordi det er med til at skabe en troværdig og professionel side. Samtidig viser det gennemsigtighed, som bidrager til at skabe tillid til brugerne.

I forbindelse med en webshop vil det i langt de fleste tilfælde handle om at konvertere en besøgende til en kunde. Der er forskellige elementer og funktioner, som er relevante at implementere i et webshop design. Hele det tekniske setup er en altafgørende del af et godt og effektivt webdesign, fordi det er fundamentet, som resten kan bygges op om.  

En webshop skal være skalerbar, det er ikke til diskussion. Det er en absolut nødvendighed, hvis shoppen skal kunne håndtere eventuelle ændringer, som at der skal tilføjes flere produkter til varelageret, eller du ønsker at udvide din forretning til flere lande. Mange tænker ikke over, at det webshoppen skal kunne håndtere det, fordi det ikke er relevant nu, men måske først om 3-4 år. Det er vigtigt at fremtidssikre dit webdesign, så det nemt kan opdateres til at følge med udviklingen.

Samtidig er det vigtigt, at en webshops design tager udgangspunkt i mange af de samme elementer, som et hjemmeside design. Fokus skal være på brugervenlighed gennem et enkelt design, Call To Actions og generelt indholdet, som skal være konverterende.

Konverterende webdesign

Der er forskellige typer af webdesign, alt efter om din hjemmeside skal fungere som salgskanal, kommunikationsplatform, debatforum osv. Det overordnede formål med hjemmesiden er udgangspunktet for webdesignet, fordi det skal designes til at skabe den konvertering, du ønsker. Samtidig skal brugerne involveres, fordi det i sidste ende er dem, som skal foretage en handling, der bidrager til, at din virksomhed udvikles. Der er ikke to brugere som er ens, hvorfor det er endnu vigtigere at skabe et webdesign, der er tilpasset til dine primære brugere. For at kunne skabe et design på baggrund af UX (User Experience), kræver det et indblik i brugernes adfærd, herunder behov, udfordringer og forventninger. Vores UX designer har specialiseret sig i at skabe designs, der konverterer, ved at tage udgangspunkt i blandt andet adfærdsøkonomi og neuromarketing, som især relaterer sig til opbygningen indholdet.

Adfærdsøkonomi er en vigtig del af UX, fordi der er fuldt fokus på at involvere brugerne og skabe et digitalt produkt, der konverterer. Det sker på baggrund af undersøgelser, der giver et indblik i, hvad der har indflydelse, når en bruger skal tage en økonomisk beslutning. Der er forskellige faktorer, der påvirker hjernen, som er relevante at tage højde for, når et webdesign udvikles.

Forestil dig, at din far skal købe et nyt tv, men de mange mærker, modeller og forskellige specifikationer skaber forvirring. Samtidig er det en vare, som koster mange penge, hvilket kan skabe lidt usikkerhed og endnu højere krav til, at han vil være 100 % sikker på, at valget bliver det rigtige. Her har han brug for at blive vejledt til at finde netop dét tv, der dækker hans behov, så hans usikkerhed bliver fjernet. Den digitale løsning skal skabe tryghed og gøre det nemt for din far at finde et udvalg af de fjernsyn, som er relevante for ham. Det kan eksempelvis ske ved at foretage en behovsafklaring gennem forskellige valgmuligheder på siden. Ved at tilføje kategorier, som Til stuen, til soveværelset, til børneværelset osv., er det muligt at spore sig ind på,hvilke tv der er relevante at vise. Det handler i høj grad om at minimere antallet af valgmuligheder for kunden, så det er nemt og overskueligt for brugerne at finde det produkt, som er mest optimalt for dem.

Der er tendens til, at vi køber af dem, som vi kan lide og stoler på. Derfor skal et konverterende webdesign være professionelt, troværdigt og skabe tryghed, så brugerne foretager den ønskede handling frem for at forlade siden.

Relationsskabende webdesign

En tæt og værdiskabende relation til dine kunder er en af de primære årsager til, at de vender tilbage igen og igen. Relationer bliver skabt over længere tid og kræver en målrettet indsats fra virksomheden. Det kræver blandt andet et indgående kendskab i brugernes adfærd, fordi du skal ramme dem netop dér, hvor de har behov for dine produkter eller ydelser. Relationer bliver skabt på baggrund af, at brugerne føler, at virksomheden tilfører værdi til dem gennem forskellige tiltag. Samtidig handler det om at tilbyde dine kunder noget ekstra, som de ikke får andre steder. Det kan eksempelvis være rabat på første køb, et gratis tilbud, fri fragt eller gratis support, det kommer helt an på, hvad der skaber værdi for brugerne.

Du skal skabe værdi og dermed en tæt relation gennem din online profil, ved at være unik. Det kan være små ting, som gør forskellen, som har stor betydning for brugerne, som eksempelvis:

  • Nem navigation på siden.
  • Intuitiv opbygning.
  • Relevante Call To Actions.
  • Varieret indhold (billeder, tekst, video, grafik osv.).
  • Behovsafklaring gennem et begrænset antal valgmuligheder.

Ofte er det de små ting, som har betydning for, hvordan en side skaber en relation til en bruger. Dine kunder er i mange tilfælde ikke klar over, hvad det er, der gør, at de vælger den ene virksomhed frem for den anden, fordi det er ubevidst. Ved at kende til brugernes adfærd, forventninger og behov, kan der formuleres en konkret strategi, som er målrettet til at skabe tættere relationer til kunderne.

Hvorfor er det vigtigt at have en tæt relation til kunderne? Fordi det er det, som sikrer, at din virksomhed får loyale kunder, og dermed bidrager til at øge omsætningen. Hele din forretnings succes er afhængig af, at du har kunder, som ønsker at købe dine produkter eller ydelser. Du kræver en indsats at vinde kampen om kunderne og herunder hører det, at dit webdesign og din online profil skal være relationsskabende og tilføre værdi til dine potentielle og nuværende kunder.

Værdiskabende webdesign

Et webdesign skal være målrettet, hvis det skal tilføre værdi til både din forretning og de besøgende. Ofte er fokus på eksempelvis farver, typografi, billeder osv., men der er også mange andre elementer, som spiller en vigtig rolle i værdiskabelsen. Et webdesign skal også målrettes til brugerne gennem blandt andet:

  • Sprog
  • Udtryk
  • Brugervenlighed
  • Funktioner.

Det centrale er at definere en konkret målgruppe, som hjemmesiden eller webshoppen skal målrettes til. I langt de fleste brancher er der stor konkurrence om kunderne, så det er nødvendigt at skille sig positivt ud fra dine konkurrenter, ved at målrette hele siden. De forskellige budskaber skal tydeliggøres, så de besøgende med det samme kan se, hvorfor det er, de skal blive på siden. Det skal være meget klart, hvad det er, din virksomhed tilbyder, og hvilken værdi du skaber. Brugerne skal ikke være i tvivl om, hvad det er, de kan opnå ved at blive på din side. Indholdet er det første dine leads bliver eksponeret for på siden, hvorfor det skal være konkret og knivskarpt, så de ikke forlader siden igen med det samme. Det er vigtigt, at de får indtrykket af, at din virksomhed kan levere den løsning, de har brug for. Det kan gøres med få ord, gennem et billede eller en video, hvis du ved, hvad det er, dine leads har brug for. Alt falder hele tiden tilbage på adfærd, behov, forventninger og udfordringer, fordi det er altafgørende at målrette din hjemmeside eller webshop på et marked med stor konkurrence.

Det er ikke kun indholdet, som spiller en rolle, men også selve webdesignet. De fleste brugere får en tryghedsfølelse, når de besøger en hjemmeside med et professionelt og troværdigt udtryk i webdesignet. De fleste har besøgt en hjemmeside, hvor designet ikke er blevet prioriteret, fordi fokus eksempelvis har været på at informere de besøgende. Det kan hurtigt skabe usikkerhed hos brugerne, fordi de har svært ved at gennemskue, om afsenderen er troværdig. Undgå at dine brugere forlader siden, ved at fokusere på at få lavet et webdesign, der skaber troværdighed og får brugerne til at købe.

Hele opbygningen og de forskellige elementer i designet skal give mening for de brugere, der besøger hjemmesiden. Brugervenligheden skal være i top, fordi det gør det nemt for kunderne at navigere rundt på siden og skabe overblik over indholdet. Et målrettet webdesign tager udgangspunkt i en indholdsstrategi, som er udarbejdet på baggrund af formålet med siden og brugernes behov. Det sikrer, at den kan konvertere og skabe værdi for din forretning og dens ideelle kunder. EN UX designer har altid brugerne i fokus, fordi det er den eneste måde, der kan skabes værdi gennem et hjemmeside design.

Fra digitalt produkt til forretningsudvikling

Alle de forskellige elementer og fokusområder, der skal tages højde for i et webdesign, skal sikre, at dit digitale produkt udvikler din forretning. En god forretningsidé skal omsættes til et konverterende og effektivt webdesign, som efterfølgende skal bidrage positivt til at skabe vækst og udvikle virksomheden. Det overordnede mål skal derfor tænkes ind i webdesignet fra start, fordi de mange elementer skal hænge sammen, så det giver mening for både din virksomhed og brugerne. Selvom det er de besøgende, der i sidste ende skal foretage handlingen, skal hele webdesignet bygges op til, at din virksomhed opnår resultater med siden. Det digitale produkt skal designes, så det bidrager til, at din virksomhed vækster og udvikles.

Stort kundefokus

Vores kunder er i fokus, fordi vi kun kan levere en løsning, som virker, hvis vi har sat os grundigt ind i din virksomheds behov, udfordringer, mål og forventninger. Det er den eneste måde, hvorpå vi kan sikre, at du opnår netop dén løsning, du har brug for. Webdesignet skal afspejle din virksomhed og være skræddersyet på baggrund af, hvad formålet er med den. Det kræver en målrettet strategi at nå i mål med et resultat, der bidrager positivt til udviklingen i din forretning. Samtidig skal din hjemmeside eller webshop være med til at nå de overordnede forretningsmål, som din virksomhed har formuleret for året. Det er oplagt at udnytte det store potentiale, der er i forbindelse med et webdesign.  

Alligevel må vi indrømme, at din virksomhed ikke er den eneste vi har i kikkerten, fordi din sides primære brugere også er relevante at have fokus på. I sidste ende er det de besøgende på siden, som skal gøre det, du ønsker. Der er mange forskellige faktorer, der spiller ind i den forbindelse, som eksempelvis:

  • Formulering af overskrifter
  • Tekst
  • Call To Actions
  • Billeder
  • Mængden af informationer.  

Det vil variere fra branche til branche og fra bruger til bruger, hvad der er relevant og konverterende, hvorfor vi fokuserer meget på at involvere både din virksomhed og dine kunder i designprocessen. Som webbureau arbejder vi med UX, fordi det er vejen frem inden for webdesigns. Vi har sat os ind i brugernes adfærd, herunder deres behov, udfordringer og forventninger, hvilket bliver udgangspunktet for, hvordan siden skal bygges op.

Brugerne skal inddrages på et tidspunkt, for at vi kan skabe en løsning, der virker. Vores team består af forskellige specialister, som kan vejlede og rådgive din virksomhed, med henblik på at skabe netop dén løsning, du skal bruge. Vi har stor erfaring med at skabe resultater for virksomheder, der ønsker at opnå online succes, uanset hvilken branche de opererer indenfor. Efterhånden er det uundgåeligt at have en online profil, der gør det nemt for brugerne at lære din virksomhed bedre at kende. Digital udvikling ændrer sig hurtigt hele tiden, hvorfor du skal arbejde med det til daglig, for at skabe de bedste resultater.

Lad derfor specialisterne gøre det, som de er bedst til, så du kan fokusere på at udvikle din forretning på andre måder.

Opnå den løsning, du har brug for

Hos Layback kender vi ikke til begrænsninger, fordi vi arbejder ud fra en løsningsorienteret og kreativ tilgang. Hele vores tankegang er nytænkende, fordi vi hele tiden skal levere digitale løsninger, som er moderne, tidssvarende og fremtidssikret. Vi er hele tiden opdateret på nye trends, så din løsning lever op til de høje krav, brugerne har til webdesigns.  

Du vil opleve, at vores primære fokus er på at levere rentable løsninger, der er bidrager til forretningsudvikling og forretningsoptimering. Formålet er at tilføre værdi til din virksomhed gennem digitale løsninger og et konverterende webdesign.

Værdiskabelse gennem online tilstedeværelse

Din virksomhed kan ikke undvære en stærk online profil, som tiltrækker nye kunder og bidrager til at nå din forretnings målsætninger. Det er en effektiv måde at øge kendskabet til din virksomhed på, når det er nemt at finde din hjemmeside eller webshop online. Et webdesign, som tager udgangspunkt i dine og brugernes behov, er et vigtigt og altafgørende element, når du ønsker at udvikle forretningen. Brug webdesignet til at skabe loyale kunder, som gang på gang vælger netop din forretning og ikke dine konkurrenters.

Det er en oplagt måde at tilføre værdi til både din forretning og dine nuværende og potentielle kunder, fordi du gennem hjemmesiden eller webshoppen kan tilpasse indholdet til dine primære brugere. Værdi bliver løbende skabt gennem forskellige tiltag, som er målrettet på baggrund af brugernes adfærd og dine mål.

Vi leverer altid skræddersyede webdesigns, fordi det er den eneste måde, hvorpå vi kan levere den løsning, du har brug for. Det er essentielt, at webløsningen er designet til at levere resultater, der bidrager til at nå de forskellige forretningsmål. Samtidig skal den tilføre værdi til de besøgende, så den konverterer et lead til en kunde, eller hvad der er relevant for netop din virksomhed.

Som din samarbejdspartner vil vi løbende vejlede dig til, hvad der er den bedste og mest optimale løsning, for at du får succes med din online forretning. Det er en længere proces at opbygge en online identitet, som for alvor har slået sig fast i brugernes bevidsthed, men med den rette hjælp bliver vejen kortere. Din forretning skal være til stede der, hvor brugerne forventer at finde dine produkter eller ydelser. Vores fokus er derfor på dine og dine kunders behov, forventninger og udfordringer, fordi det er vejen til at udvikle din forretning.

Vi ser ingen begrænsninger, når vi skal designe og udvikle en hjemmeside eller webshop, så du kan få leveret den løsning, du har brug for.

Bliv kundernes foretrukne virksomhed med en konverterende online profil. Kontakt os, så vi kan tage en snak om, hvad vi kan gøre for dig. Gennem vores brede erfaring har vi et indgående kendskab til kunder og virksomheder inden for forskellige brancher. Du skal fortælle os, hvad du har brug for, så viser vi dig vejen frem i den digitale verden.